Referanse

Det finnes utallige bøker om meditasjon eller mindfullness, kurs, forum, apper osv.med like mange ulike innfallsvinkler. Jeg har forsøkt flere. For meg er det viktig at det ikke blir for svevende, men enkelt, konkret og inspirerende. 

Nadia er en meget kunnskapsrik, engasjert og omsorgsfull formidler og veileder med en enkel, tydelig og behagelig tilnærming. Akkurat hva jeg liker. Hun er åpen, tilgjengelig, favner bredt for å møte sine medmennesker ulike behov og jeg vil tro både de helt nye til meditasjon/mindfulness og de mer erfarne vil ha glede og nytte av kursene hennes.

Jeg liker også hvordan selve kurset er bygget opp -blant annet med små oppgaver /øvelser underveis som gir rom for refleksjon. At man selv kan velge hvor delaktige man ønsker være passer meg bra, likeså at man i etterkant av videoer og publisering av de ulike meditasjonene (lydfiler) har full tilgang til disse og kan gå tilbake til en sekvens ut ifra ønske/behov. Dersom man ønsker mer dialog eller personlig veiledning er det også muligheter for det under videoene. 

Selv bærer jeg høyt indre stress, smerte -og søvnproblematikk og ønsket først og fremst å lære metoder for å finne ro. For hvile. For søvn. Flere av meditasjonene har blitt favoritter som jeg stadig vender tilbake til, samtidig har Nadia gitt meg motivasjon til å lære mer. 

Jeg vil gi Nadia mine varmeste anbefalinger. 

Onlinekurset Mellomrommet  kan du melde deg på når som helst. I kursportalen finner du 20 forskjellige meditasjoner og full oversikt finner du lengre ned på denne siden.  Med Kajabi-appen får du tilgang til kurset via telefonen din. Det gir deg fleksibilitet og du kan mediterer når det passer best for deg. Du finner også 20 videoer (2-3 minutters varighet) hvor jeg snakker om hver enkelt meditasjon.   

Ved engangsbetaling får du -25% rabatt

Noe av det som kan skape stress er: En ny rolle på jobben, manglende samarbeid på jobben, høyt arbeidspress, samlivsbrudd, småbarnsfasen, for høyt aktivitetsniv og for lite hvile, prestasjonspress, generelle krav og forventninger, et familieliv som ikke fungerer, å miste jobben osv. 

Kronisk stress over en lengre periode kan føre til at vi blir utlada eller generelt opplever et lavt energi nivå. Kronisk stress kan også føre til at vi blir utbrente. 

 

✔Du får tilgang til både passive (mindfulness) meditasjoner og aktive meditasjoner hvor du vil tenke, føle og visualisere med hensikt mot et positivt mål. Du får også tilgang til noen interaktive meditasjoner. I de meditasjonene finner du svar på spørsmål som skal øke din bevissthet rundt et spesifikt tema. 

✔Alle meditasjonene they are yours to keep. Noen ganger vender vi tilbake til et tema flere ganger for å fordype oss. Ditt forhold til meditasjon vil utvikle seg over tid. 

✔Under videoene hvor jeg snakker om meditasjonene  kan du legge igjen kommentar, dele dine erfaringer og stille meg spørsmål relatert til meditasjonen om du ønsker det. 

Om du har erfaring med meditasjon eller ikke, er ikke viktig. Du kan meditere sittende, liggende eller stående. 

Tanker har energi, følelser har energi. De får deg til å gjøre og si ting, og til å oppføre deg på en bestemt måte. Energien bak det vi tenker og føler forsvinner ikke hvis den blir holdt tilbake eller undertrykt. Den finner bare en annen form.  Når vi mediterer blir vi mer bevisste. Det gjør at vi kan øke vårt nærvær i hverdagen og det gjør at vi kan møte det som foregår i omgivelsene våre på en mer hensiktsmessig måte. 

Meditasjon bidrar til økt innsikt i hvordan kropp, følelser, tanker og vaner henger sammen. 
Vi kan aktivt bidra til å skape en større balanse i hverdagen vår ved å vende oppmerksomheten innover.

Du kan ikke forvente deg dramatiske endringer i hverdagen umiddelbart, men mediterer du jevnlig vil du høste fruktene av din innsats. Det er som å begynne å trene fysisk, man angrer aldri på en treningsøkt, og gradvis blir man sterkere.  

Å meditere bidrar bl.a. til:


✔At hver enkelt av oss kan finne forståelse for hvor stresset kommer fra og få muligheten til å redusere aktiviteter som stimulerer til unødvendig stress. Meditasjon kan også bidra til at forståelsen kan komme til oss, fordi vi generelt blir mer oppmerksomme.

✔At vi kan stille spørsmål og få helt klare svar. Når vi roer ned kommer vi i kontakt med den kunnskapen og kreativiteten som bor i oss alle. Det gir oss valgmuligheter.  Alle kan vi få tilgang til det ved bl.a å gjøre mindre. 

Mange svar kommer kun frem når vi slutter med å hele tiden søke hurtig tilfredsstillelse og ytre stimuli. Jeg tror at vi alle har ressurser i oss som vi ikke er bevisst og meditasjon kan hjelpe oss med å komme i kontakt med de ressursene. 

✔Bruk litt av din tid på å vende oppmerksomheten innover, og se hva som skjer.

 

Book din uforpliktende samtale dersom du har spørsmål til kurset.

 Meditasjonene

 

*Kroppskanning

*Sittende oppmerksomhetstrening

*Gi slipp på ansvar som ikke er ditt

*Å gi er å få

*En takknemlighetsstorm

*En god natts søvn

 

*Til stede og fokusert

*Pusteankeret

*Din styrke og følelsen av visdom

*Ro ved vannet

*Gå med oppmerksomhet

*Ditt positive fokus

 

*Bli bedre kjent med følelsene dine

*Vær din egen bestevenn

*En pustepause

*Våren og lydene

*Mål, hva ønsker du å få til?

*Tilbake til nærværet

*Pust og bevegelse

Hvilke positive virkninger kan meditasjon gi?

  • Positive forandringer i vår væremåte. 
  • Gjøre oppdagelser i deg selv. 
  • Finne svar på utfordringer og muligheter. 
  • Mer ro og større tilstedeværelse. 
  • Større fokus. 
  • Mer kreativitet. 
  • Kjennskap til reaksjonsmønster. 
  • Mer selvaksept. 
  • Bedre humør. 
  • Bedre søvn.   
  • Mer balanse. 
  • Økt evne til å respondere. 
  • Bli "ferdig" med ting. 
  • Mer mot og retning 

 

Praktisk informasjon

  

  • De fleste meditasjonene varer mellom 5-12 minutter. Enkelte varer kortere andre lengre. Du får tilgang til passive, aktive og interaktive meditasjoner. De passive meditasjonene er tradisjonelle mindfulness meditasjoner. De aktive har som hensikt å få deg til å tenke, føle og visualisere mot et positivt mål. De interaktive meditasjonene inviterer til mer relfeksjon. Noen meditasjoner er en kombinasjon. 
  • Kurset inneholder 20 videoer (2-3 minutters varighet, enkelte varer lengre) hvor jeg snakker om hver enkelt av  meditasjonene/temaet.Du kan under videoene dele dine erfaringer og refleksjoner. Du kan også stille meg spørsmål relatert til meditasjonene.  
  • Det finnes to betalingsalternativer: 
    • Engangsbetaling og du får 25% rabatt. Du betaler 749,-.  
    • To delbetalinger  2* 499,-.   

JEG VIL OPPLEVE DE POSITIVE EFFEKTENE AV MEDITASJON

2* 499,-.

TO DELBETALINGER

JEG VIL OPPLEVE DE POSITIVE EFFEKTENE AV MEDITASJON

Engangsbetaling 749,-.

JA TAKK, JEG VIL HA -25%

To enkle definisjoner på meditasjon er: Å være våken og nærværende i nuet. Å tenke, føle og visualisere med hensikt og mål. 

JEG ER KLAR FOR Å SENTRERE MEG - JEG VIL VÆRE MED!